Obchodné podmienky Silvia Habán ART
Všeobecné obchodné podmienky
1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce zo zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim (ďalej len „zmluva“), jej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho na doméne www.silviahaban.sk, www.silviahaban.com, www.silviahaban.art. Predávajúci umožňuje Kupujúcim nakupovať autorské diela a umeleckú tlač-giclée.
1.1.Predávajúcim je:
Obchodné meno: Silvia Habán ART,
Miesto podnikania: Dúžava 24, 979 01 Rimavská Sobota, Slovensko,
Vedený v živnostenskom registri Okresného úradu Rimavská Sobota, č.609-6354
IČO: 34234748
DIČ: 1031975659
Predávajúci nie je platiteľom dane z pridanej hodnoty.
Bankový účet: SK66 0900 0000 0052 3510 8991
Kontaktné údaje predávajúceho:
Email: info@silviahaban.art,
Tel. č.:+421907127974.
1.2 Kupujúcim (ďalej tiež spotrebiteľ) je každá osoba, ktorá kupuje produkty ponúkané Predávajúcim na Webovom sídle Predávajúceho, a ktorá vystupuje v pozícii spotrebiteľa v zmysle ďalších ustanovení týchto Všeobecných obchodných podmienok a príslušných zákonov definujúcich spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy Slovenskej republiky najmä zákonov: Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, Zákon č., Zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v platnom znení,
Adresa pre reklamácie, ukončenie zmluvy, podnety a sťažnosti:
Silvia Habán ART, sídlo: Dúžava 24, 979 01 Rimavská Sobota, Slovensko, IČO: 34234748, DIČ: 1031975659
Orgán dozoru:
Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj
Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1
Odbor výkonu dohľadu
tel. č. 048/412 49 69, 048/415 18 71
2. Objednávka
2.1. Kupujúci si môže tovar objednať prostredníctvom e-shopu (obchodného systému) na www.silviahaban.sk, www.silviahaban.com, www.silviahaban.art vložením tovaru do košíka, alebo e-mailom, či telefonicky. Takto vykonaná objednávka sa považuje za záväznú a je v súlade so zákonom č. 108/2024 Z.z. v znení neskorších zmien a predpisov chápaná ako zmluva uzavieraná na diaľku.
2.2. Pri každej objednávke musí kupujúci uviesť meno a priezvisko, poštovú adresu, telefónne číslo, e-mail (fyzická a právnická osoba podnikateľ aj IČO, DIČ, IČ DPH, fakturačnú adresu), názov tovaru a počet kusov, spôsob dopravy a spôsob platby. Objednávka prostredníctvom e-shopu tieto podmienky spĺňa automaticky.
2.3. Tieto údaje budú v zmysle zákona o ochrane osobných údajov č. 122/2013 Z.z. použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi predávajúcim a spotrebiteľom a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru a podobne).
2.4. Po doručení objednávky bude táto objednávka zaevidovaná v systéme predávajúceho a vtedy zároveň vzniká obchodný vzťah medzi predávajúcim a spotrebiteľom. Najneskôr do 24 hodín (v pracovné dni) sa predávajúci e-mailom skontaktuje s kupujúcim a potvrdí prijatie objednávky. Od tohto termínu je objednávka pre kupujúceho záväzná.
2.5. Kupujúci môže zrušiť objednávku bez poplatku, a to do 24 hodín od doručenia e-mailu o prijatí objednávky predávajúcim. Objednávku je možné stornovať výlučne písomnou formou a to e-mailom. Potvrdenie stornovania oznámi predávajúci kupujúcemu tiež výlučne písomnou formou. Písomná forma sa vyžaduje z dôvodu doložiteľného dokladu storna pre predávajúceho a zastavenie vybavovania objednávky.
2.6. Predávajúci si vyhradzuje právo pri objednávkach nad 100€, požadovať platbu vopred aj prípade, že si kupujúci objednal tovar na dobierku.
2.7.Predávajúci má právo zrušiť objednávku v prípade, ak sa nemôže skontaktovať s kupujúcim (chybne uvedené alebo neuvedené kontaktné údaje, nedostupnosť, ...).
2.8.Predávajúci si vyhradzuje právo zobrazovať diela digitálnym umiestnením v imaginárnych priestoroch, kde proporcionalitu ich vizualizácie treba považovať za približnú. Zobrazenie diela v interiéri je treba považovať iba za ilustračné.
3. Dodacie a platobné podmienky, cena a prepravné
3.1. Dodacia lehota sa môže líšiť podľa dostupnosti tovaru. Spravidla je štandardná doba dodania 1 až 3 pracovných dní od prijatia platby na účet predávajúceho (platba vopred) alebo odo dňa oznámenia o spôsobe platby na dobierku.
3.2. Vo výnimočných prípadoch, keď niektoré druhy tovarov nie sú skladom, a je potrebné tovar vyrobiť na objednávku (napr. dotlač umeleckých výtlačkov giclée) môže byť dodacia lehota dlhšia, zvyčajne 6-7 pracovných dní. Doba dodania sa môže predĺžiť aj v prípade nepredvídateľných situácií, ako strata alebo poškodenie zásielky prepravcom, zlé poveternostné podmienky, skryté vady zistené až pri balení zásielky a pod..
3.3. Spotrebiteľ uhrádza platbu dobierkou alebo prevodom/vkladom na účet predávajúceho, prípadne v hotovosti pri osobnom odbere. Faktúru zakazník obdrží až po prijatí úhrady.
3.4. Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť do 7 dní za tovar kúpnu cenu v plnej výške a v zmysle platobných podmienok platných v deň odoslania objednávky. V opačnom prípade bude jeho objednávka zrušená.
3.5. Cena produktu je stanovená autorom diela a je viditeľná priamo v objednávke. Platná cena produktu bude vždy oznámená pri overovaní objednávky.
K základnej cene objednávky/tovaru je pripočítaná cena za dopravu tovaru podľa toho, aký spôsob doručenia si kupujúci vyberie. Balné je zahrnuté v cene dopravy. Cena balného zohľadňuje druh tovaru ( napr. obraz v ráme so sklom).
3.6. Spôsob dopravy si volí spotrebiteľ sám cez formulár objednávky v e-shope alebo pri inom spôsobe komunikácie. Spotrebiteľ si môže zvoliť spôsob dopravy, a to:
a) osobným odberom
b) kuriérom (zasielateľskou službou)
3.7. Cena prepravného bude vždy oznámená kupujúcemu pri potvrdení objednávky.
Aktuálne informácie o cenách dopravy a platobných metód nájdete TU.
4. Preberanie tovaru
4.1.Kupujúci sa zaväzuje prevziať tovar na adrese uvedenej na objednávke. V prípade opätovného zasielania zásielky z dôvodu jej neprevzatia, znáša prepravné náklady kupujúci.
4.2. Pri preberaní zásielky je kupujúci povinný skontrolovať starostlivo obal zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená a zničená, spotrebiteľ je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať predávajúceho a so zasielateľskou spoločnosťou spísať Zápis o škode na zásielke. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie produktu nebudú akceptované.
4.3. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny tovaru. Dodaním tovaru kupujúcemu prechádza nebezpečenstvo škody na tovare z predávajúceho na kupujúceho.
4.4. Predávajúci je oprávnený požadovať splnenie záväzkov, najmä uhradenie ceny za produkty a služby, a to bez ohľadu na to, že vlastníctvo k produktu a služby ešte neprešlo na spotrebiteľa.
5. Odstúpenie o zmluvy
5.1.Kupujúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru bez udania dôvodu v súlade s § 7 ods. 1 zákona č. 102/2014 so. o ochrane práv spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku ako aj o zmene a doplnení niektorých zákonov.
5.2. Predávajúci je povinný prevziať tovar a vrátiť kupujúcemu cenu za zaplatený tovar najneskôr do 15 dní odo dňa doručenia vráteného tovaru, bankovým prevodom na bankový účet kupujúceho. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
5.3. Kupujúci je povinný:
- odstúpiť od zmluvy písomnou formou. Pred odstúpením od kúpnej zmluvy podľa predchádzajúceho odseku týchto podmienok je kupujúci povinný uviesť totožnosť kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijatú platbu, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu.
Formulár pre odstúpenie od zmluvy nájdete TU
- zaslať tovar naspäť na adresu predávajúceho (Silvia Habán ART, Dúžava 24, 979 01 Rimavská Sobota) – tovar sa odporúča poslať doporučene, poistený a použiť vhodné balenie, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu obalov a samotného tovaru (predávajúci neručí za prípadnú stratu alebo poškodenie tovaru počas prepravy), najneskôr do 14dní od odstúpenia od zmluvy.
- Produkt nesmie byť poškodený, používaný, musí byť v pôvodnom obale a spolu s produktom musí kupujúci odovzdať všetky dokumenty týkajúce sa predmetného produktu (certifikát, doklad o nadobudnutí a pod.), ktoré obdržal pri jeho kúpe.
- Prepravné náklady pri výmene produktu na adresu predávajúceho znáša kupujúci vrátane odoslania nového tovaru.
5.4. Produkt sa nevracia na dobierku. Takto zaslaný produkt sa neprijíma a vracia späť.
5.5. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku najmä v prípade, ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj produktu zhotoveného podľa osobitých požiadaviek kupujúceho alebo produktu určeného osobitne pre jedného kupujúceho, alebo produktu, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť
5.6. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku (odstúpiť od zmluvy) alebo jej časť ak:
a) došlo k nepredvídateľnej zmene dostupnosti produktu,
b) zmenila sa cena dodávateľa produktu,
c) vystavená cena produktu bola chybná, t. j. ak sa pri fakturácii zistili nezrovnalosti týkajúce sa ceny produktu.
5.7. Kupujúci nemôže tovar vrátiť najmä v prípade, ak ide o tovar, ktorý bol zhotovený podľa osobitých požiadaviek kupujúceho alebo produktu určeného osobitne pre jedného kupujúceho, alebo produktu, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť.
6. Reklamačný poriadok
6.1. Záručná doba na všetok ponúkaný tovar v internetovom obchode predávajúceho je 24 mesiacov. Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamáciu) vždy postačuje doklad o zakúpení (priložená faktúra).
6.2. Vybavovanie reklamácií sa riadi záručnými podmienkami konkrétneho tovaru, Obchodným zákonníkom a príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a osobitnými predpismi.
6.3. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo jej častí) spôsobené používaním, používaním produktu v nevhodných podmienkach, neodbornou opravou alebo výmenou časti produktu, nedodržaním príslušných noriem zo strany kupujúceho alebo osoby, ktorá kupujúcemu opravu alebo výmenu častí produktu vykonávala, alebo ak bol prevedený zásah do produktu inou než oprávnenou osobou. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou a nesprávnym zaobchádzaním.
6.4. Reklamovaný tovar je kupujúci povinný doručiť na reklamáciu čistý, mechanicky nepoškodený, s kópiou faktúry, dodacieho listu. Kupujúci je povinný spolu s tovarom zaslať aj popis vady. Môže tak urobiť na reklamačnom formulári, ktorý si môže stiahnúť TU.
6.5.Postup reklamácie:
a.) Kupujúci čo najskôr informuje predávajúceho emailom alebo telefonicky o chybe tovaru.
b.) Kupujúci je povinný poslať produkt späť na adresu firmy predávajúceho.
6.6.Pre urýchlenie reklamácie môže kupujúci zaslať fotografiu poškodeného tovaru na email predávajúceho info@silviahaban.art . Fotografia by mala byť zhotovená tak, aby na nej bola čo najlepšie viditeľná reklamovaná vada.
6.7. Ak kupujúci prebral produkt, ktorý je viditeľne poškodený t.j. bola poškodená aj krabica, v ktorej Vám bol obraz doručený, sa reklamácia nevzťahuje.
6.8. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“). Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd. Platforma ARS je dostupná na internetových stránkach: https://consumer-redress.ec.europa.eu/index_sk
6.9. Orgánom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, na ktorú sa môžete obrátiť aj TU
7. Ochrana osobných údajov
7.1. Svoju informačnú povinnosť voči kupujúcemu v zmysle čl. 13 Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracovaní osobných údajov a voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46 / ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) ( ďalej len "nariadenie GDPR") súvisiace so spracovaním osobných údajov kupujúceho na účely plnenia kúpnej zmluvy, na účely rokovania o tejto zmluve a na účely plnenia verejnoprávnych povinností predávajúceho plní predávajúci prostredníctvom osobitného dokumentu Zásady ochrany osobných údajov
7.2. Osobné údaje o dotknutých osobách predávajúci spracúva v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
8. Zasielanie obchodných oznámení a ukladanie cookies
8.1. Kupujúci súhlasí so zasielaním informácií súvisiacich s tovarom, službami alebo podnikom predávajúceho na elektronickú adresu kupujúceho a ďalej súhlasí so zasielaním obchodných oznámení predávajúcim na elektronickú adresu kupujúceho. Svoju informačnú povinnosť voči kupujúcemu v zmysle čl. 13 nariadenia GDPR súvisiace so spracovaním osobných údajov kupujúceho pre účely zasielania obchodných oznámení plní predávajúci prostredníctvom osobitného dokumentu.
8.2. Kupujúci súhlasí s ukladaním tzv. Cookies na jeho počítač. V prípade, že je nákup na webovej stránke možné vykonať a záväzky predávajúceho z kúpnej zmluvy plniť, bez toho aby dochádzalo k ukladaniu tzv. Cookies na počítač kupujúceho, môže kupujúci súhlas podľa predchádzajúcej vety kedykoľvek odvolať.
9. AUTORSKÉ PRÁVA
Autorské právo na tovar (t. j. diela chránené autorským právom) upravuje zákon č. 185/2015 So. Autorský zákon v platnom znení.
10. Záverečné ustanovenia
10.1. Predávajúci má právo podľa charakteru objednaných produktov vyzvať kupujúceho k osobnej prehliadke a osobnému odberu produktu (vzťahuje sa hlavne na finančne náročnejší produkt, alebo náročnejší z hľadiska objemu alebo hmotnosti). V týchto prípadoch bude kupujúci kontaktovaný a bude s ním dohodnutý ďalší postup. Pokiaľ kupujúci už uhradil kúpnu cenu, bude mu táto čiastka prevedená späť, pokiaľ sa nedohodnú inak.
10.2. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny ceny. Pri zmene ceny predávajúci kontaktuje kupujúceho. Kupujúci má právo pri takto upravených cenách objednávku stornovať.
10.3. Kupujúci prehlasuje, že pred vyplnením alebo oznámením objednávky sa oboznámil s týmito všeobecnými podmienkami a reklamačným poriadkom, a že s nimi súhlasí.
10.4. Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, predávajúci nezodpovedá spotrebiteľovi za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom.
V Rimavskej Sobote, dňa 30.11.2025
